مقاله های مرتبط با فضای مجازی- آموزش مجازی سرآمد

با عنایت به سرعت پیشرفت فضای مجازی ،با مطاله مقاله ها زیر خود را به روز نمایید

10 قانون برای انتخاب سامانه یادگیری الکترونیکی مناسب
10 قانون برای انتخاب سامانه یادگیری الکترونیکی مناسب

10 قانون برای انتخاب سامانه یادگیری الکترونیکی مناسب

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اگر شما به دنبال یک نرم افزار آموزش مجازی LMS هستید، با یک بازار که تقریبا ۷۰۰ گزینه برای ارزیابی ارائه می دهد روبرو هستید. هدایت از طریق یک قسمت از

این lms ها یک انتظار ترسناک است و تنها یک بخش از پلتفرم ها در نهایت با نیازهای شما همخوانی خواهد داشت. همیشه این سیستمها به راحتی قابل تشخیص نمی باشند. انتخاب یک LMS مناسب، تصمیم مهمی برای هر سازمان به شمار می رود. برای انجام این کار، شما باید یک فرایند برای انتخاب سامانه یادگیری الکترونیکی مناسب ایجاد کنید که هم کامل و هم قابل کنترل باشد.

واقعیت آن است که با توجه به نیازهای مختلف هر سازمان، یک ساختار واحد برای انتخاب بهترین سیستم مدیریت یادگیری LMS وجود ندارد زیرا هر سازمان یک سری نیازها، اهداف و استراتژی های خاص خود را دارد که باید LMSانتخاب شده با آنها همخوانی داشته باشد. ما با تعریف معیارهایی سعی داریم تا به شما کمک کنیم تا پلتفرم هایی را که با نیازهای شما همخوانی ندارد را حذف کنید. همچنین این لیست به شما کمک خواهد کرد تا بر روی عواملی که شما نیاز به مقایسه پلتفرم ها با شرایط مناسبتان دارید، تمرکز کنید. این لیست شامل ۱۰ قانون است که برای موفقیت سامانه یادگیری الکترونیکی لازم است:

قانون اول: برای ویژگی های ناخواسته سامانه یادگیری الکترونیکی پرداختی صورت نگیرد

یک سامانه یادگیری الکترونیکیLMSپیچیده تعداد زیادی از ویژگی های ناخواسته که نیازی به آنها نداریم و استفاده نمی شوند، دارد. این ویژگی ها بسته به مدل قیمت گذاری ارائه دهنده LMS، می توانند هزینه بر باشند. هرچه تعداد بیشتری ویژگی های نامطلوب درنظر گرفته شده باشد، احتمالاً نرم افزار ال ام اس گرانتری است. ویژگی های نامطلوب همچنین می توانند تاثیر منفی بر تجربه کاربران بگذارد و مانع از دستیابی آنها به اهداف اصلی شود.

هرچه یک سیستم آموزش الکترونیکی lms پیچیده تر باشد، زمان بیشتری برای آموزش کاربران جدید نیاز است. تاخیر زمانی می تواند تداوم نرم افزار یادگیری الکترونیکی را تهدید کند. تعداد بیش از حد ویژگی های ناخواسته ممکن است شما را مجبور به سرمایه گذاری در آموزش های اضافی در جهت تلاش برای به حداقل رساندن ناراحتی کاربر کند.

قانون دوم : انتخاب کنید که از چه ابزاری میخواهید پشتیبانی کنید

تقاضا برای آموزش از طریق تلفن همراه یا m-learning در چند سال اخیر بسیار زیاد بوده است. امروزه فراگیران میخواهند دوره های مختلف را برای تلفن های همراه و تبلت ها در کنار رایانه ها ارائه دهند. برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز، شما باید فراگیرترین گزینه هایی که می توانید از آن پشتیانی کنید را به فراگیران پیشنهاد دهید و آموزش باید برای دسترسی کاربران آسان باشد. این به آن معناست که دوره ها در هر زمان و مکانی که فراگیران بخواهند در دسترس خواهد بود.

یادگیری الکترونیکی از طریق تلفن همراه m-learning
یادگیری الکترونیکی از طریق تلفن همراه

یک سیستم آموزش مجازی lms که به صورت responsive طراحی شده با طیف وسیعی از صفحه نمایش های مختلف با اندازه های متغیر سازگار است. اگر شما میخواهید که به سامانه یادگیری الکترونیکی خود از طریق برنامه های تلفن همراه(apps) دسترسی داشته باشید، یک سری از موارد را در نظر بگیرید به عنوان مثال اگر فراگیران می توانند به محتوا از طریق چندین دستگاه دسترسی پیدا کنند، LMSباید بتواند کاربران را در هر یک از آنها پیگیری کند.

قانون سوم : موافقت کنید که کدام سیستم عامل با سامانه یادگیری الکترونیکی شما ادغام خواهد شد

ادغام سیستم عامل های موجود و سیستم های دیگر میتواند فرایندهای نرم افزارهای e-learning را بسیار کارآمدتر کند. ممکن است بخواهید صرفاً از سیستم های فعلی استفاده کنید یا اینکه خودتان یک پلتفرم را راه اندازی نمایید. اگر بخواهید که مستقل باشید و با دیگر سیستم ها ادغام نشوید٬اتکای شما به دیگر پلتفرمها کمتر میشود.

در صورت موجود بودن ویژگی هایی مانند رابط برنامه نویسی برنامه (API) ٬SSO(single-sign-on) وwebhooks شما اجازه دارید سامانه یادگیری الکترونیکی LMS سفارشی را با توجه به نیازهای منحصر به فرد سازمان خود ایجاد کنید.

ویژگی SSO به شما اجازه می دهد تا فراگیران همان مقدار اختیاری که برای برنامه های دیگرشان دارند به همان میزان، اختیاربرای دسترسی به lmsداشته باشند.علاوه بر این، ویژگی webhook به کاربران کمک می کند تا اطلاعات زمان واقعی (real-time) را از سامانه یادگیری الکترونیکی خود به سیستم های مرتبط نمایش دهد. برخی این خدمات ادغام را رایگان ارائه می دهند در حالیکه دیگر سازمانها هزینه های قابل توجهی را برای این خدمات در نظر می گیرند.

قانون چهارم : فقط سامانه یادگیری الکترونیکی را بپذیرید که بهترین پشتیبانی مشتری را دارد

نحوه پشتیبانی از مشتری باید نقش مهمی را در تصمیم گیری شما داشته باشد. برای ارزیابی کامل پشتیبانی، در طول دوره آزمایشی سرویس خود را تست کنید.در دسترس بودن اطلاعات اولیه مانند راه های ارتباطی به شما این درک را می دهد که چه میزان فروشنده در پشتیبانی از مشتری سرمایه گذاری می کند.بررسی کنید که آیا تعطیلات عمومی و زمانهای خارج از ساعات اداری پوشش داده شده است.

پشتیبانی از مشتریان
پشتیبانی از مشتریان

میانگین زمان پاسخ دادن فروشنده ها به شما کمک می کند تا خدمات بین فروشنده ها را مقایسه کنید. در واقع سرعت پاسخ دادن فروشنده به سئوالات شما و همچنین پیگیری هایی که فروشنده میکند نشان دهنده کیفیت پشتیبانی آنهاست که در صورتی که مشتری سامانه آموزش مجازی آنها شوید، باید این میزان پشتیبانی را انتظار داشته باشید.

قانون پنجم : یک مدل قیمت گذاری را برای سامانه یادگیری الکترونیکی خود انتخاب کنید

مهم ترین عامل تصمیم گیری برای انتخاب یکی از انواع سیستم مدیریت آموزش مجازی (lms) قیمت آن است که بستگی به سازمانتان دارد که چه مقدار می خواهید در ماه هزینه کنید. مدل های مختلف قیمت گذاری برای خرید سامانه یادگیری الکترونیکی lms وجود دارد. تفاوت بین روش ها میتواند مقایسه بین فروشنده های مختلف را دشوار کند. روش های مختلف قیمت گذاری lmsشامل قیمت گذاری بر اساس حجم مصرفی یا تعداد active های مورد نیاز یا تعداد کابران ثبت نام شده است. سایر روش های قیمت گذاری مبتنی بر ویژگی ها هستند. بسته به نیاز های شما، مدل های مختلف قیمت گذاری سیستم آموزش مجازی می تواند هزینه های بسیار متفاوتی را برگرداند.

نیازهای سازمان خود را مشخص کنید تا بتوانید مدل قیمت گذاری خود را به درستی انتخاب کنید.

اگر مدل قیمت گذاری که می خواهید انتخاب کنید بر اساس کاربر یا محدودیت استفاده است، بپرسید در صورتی که از محدودیت فراتر رود چه اتفاقی می افتد.قفل اتوماتیک می تواند باعث ناراحتی کاربران و شما شود. زمانی که مدل قیمت گذاری انتخاب شده را به طور کامل درک کردید، یک لیست کامل از هزینه های اضافی درخواست کنید. قیمت مواردی مانند set-up، نصب، آموزش و کنسل کردن از قبل مشخص نمی شود و میتواند هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد.

قانون ششم :سامانه یادگیری الکترونیکی را انتخاب کنید که بهترین پشتیبانی محتوا را دارد

از فروشنده در صورتی که پشتیبانی ارائه شده توسط یک فروشنده به پشتیبانی تولید محتواگسترش یابد بپرسید. اگر شما از یک ابزار نوشتار با LMSخود استفاده می کنید فروشنده شما باید هم ابزار و هم خروجی هایش را بشناسد. یکپارچه سازی محتوا به LMSشما می تواند هرگونه مسائلی مانند ارتباط وضعیت های تکمیل شده را به LMS برگرداند. این امر می تواند زمانی که بسیاری از فروشنده ها این گونه مسائل را پشتیبانی نمی کنند، برای کاربران مشکل به وجود آورد. اگر پشتیبانی تنها به سامانه یادگیری الکترونیکی LMS اختصاص یابد، شما ممکن است به تنهایی برای مبارزه با دوره هایی که پیگیری نخواهند کرد باقی بمانند. بررسی کنید که فروشنده LMSانتخاب شده دارای تخصص و منابع لازم برای حفظ محتوای درس شما و گزارش دادن هموار است.

قانون هفتم : برای محصول خود یک نقشه راه داشته باشید

دورنمای آموزش الکترونیک به سرعت در حال پیشرفت است. علاوه بر ویژگی هایی که در حال حاضر ارائه شده است، درمورد برنامه های آینده برای توسعه تحقیق کنید. در دسترس بودن یک نقشه راه و برنامه ای برای ادامه کار به شما این اطمینان را می دهد که منابعی که فروشنده روی آنها سرمایه گذاری کرده است در جهت بهبود و ارتقاء محصول بوده است. شما باید ببینید که LMSبه طور مداوم به روزرسانی می شود تا مطمئن شوید که با تغییرات سازمان هماهنگ است. همچنین در مورد چگونگی مدیریت فرایند اضافه کردن ویژگی های نقشه راه بپرسید و مطمئن شوید که فروشنده درخواست هایتان برای قابلیتهای اضافی را جدی گرفته است.

قانون هشتم : مقیاس پذیری٬قابلیت اطمینان و امنیت را در سامانه یادگیری الکترونیکی خود درنظر بگیرید

مقیاس پذیری، قابلیت اطمینان و امنیت سه عامل مهم هستند که در زمان سرمایه گذاری در LMSبایددر نظر گرفته شوند. مقیاس پذیری به معنای تعداد کاربران و دوره ها، کاربران همزمان و زمان پاسخ درخواست است. قابلیت اطمینان به معنای نظارت در محل و برنامه بازیابی از مشکلات احتمالی است.

مقیاس پذیری٬قابلیت اطمینان و امنیت

مقیاس پذیری قابلیت اطمینان و امنیت

این مسائل قابلیت بالقوه ای برای تاثیرگذاری بر برنامه های شما و اعتبار سازمانتان دارد. تحقیق در مورد رویکرد فروشندگان در رابطه با این ۳ مورد به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا می توانید با کسب و کار و اطلاعات خود به آنها اعتماد کنید. تحقیق در رابطه با شهرت فروشنده سامانه یادگیری الکترونیکی lmsباید ساده باشد زیرا ناکارآمد بودن فروشنده به سرعت پخش می شود. وظیفه فنی ترین عضو تیمتان، بررسی تمام اطلاعات ارائه شده در مورد فرایندهای امنیتی وبرنامه های احتمالی است.

قانون نهم : زمان اجرای سامانه یادگیری الکترونیکی را بپرسید

بسته به پیچیدگی ادغام و کارایی فروشنده شما٬ پیاده سازی می تواند از چند ساعت تا چندیدن سال طول بکشد. اهمیت راه اندازی سریع نیز بسته به فرایندهای داخلی سازمان شما متفاوت است. با اطمینان از اینکه فروشنده می تواند به شما برای رسیدن به تمام deadline های مهم کمک کند، پرسش هایی را درباره زمان بندی بپرسید.

قانون دهم : هزینه های پنهان را حتما بپرسید

فراتر از مدل قیمت گذاری پایه، هر تعداد خدمات ضروری یا اختیاری که فروشنده LMS هزینه اضافه بابت آن بگیرد هزینه های پنهان محسوب می شوند. برخی از این هزینه ها در بسته های ارائه شده موجود هستند ولی قیمتهای متفاوتی را فروشندگان سامانه یادگیری الکترونیکی lmsداده اند. مشخص کردن تمام هزینه هایی که باید پرداخت شوند و پیدا کردن نحوه قیمت گذاری فروشندگان به شما کمک می کند که یک قضاوت آگاهانه انجام دهید.

دیگر موارد تاثیرگذار در سامانه یادگیری الکترونیکی

در حالیکه این فهرست جامع نیست٬ اما برای تصمیم گیری در مورد انتخاب lmsمناسب کافی هستند.دو عامل نهایی که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از داده ها و شهرت شرکت. داده موردی است که مشتریان احتمالی آینده درمورد آن تحقیق می کنند. بسته به ماهیت پروتکلهای سازمان شما، ممکن است لازم باشد تا تحقیق کنیم که در کجای جهان داده ها ذخیره شود. شهرت شرکت در صنعت نیز به تصمیم گیرندگان کمک می کند تا بتوانید به کارهای مهمی که پیش روی آنهاست اعتماد کنید. مشتریان از شرکت هایی با پس زمینه و مقیاس مشابه به شما کمک خواهند کرد تا تعیین کنید آیا فروشنده می تواند به طور کارآمدی برنامه های شما را اداره کند.

سامانه آموزش الکترونیکی LMS

سامانه آموزش الکترونیکی

این قوانین فقط شروع هستند گام بعدی شما باید شامل فکرکردن درمورد عوامل ضروری دیگری باشد که باید در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که سامانه یادگیری الکترونیکی lmsمناسبی برای سازمان شما انتخاب شده است. برخی از این عوامل قبلا ذکر شدند. به طور کلی برای راه اندازی سامانه یادگیری الکترونیکی مراحلی شامل: شناسایی نیازهای سازمان، بررسی و تحقیق در مورد فروشندگان، تست و ارزیابی، مذاکره و خرید و پیاده سازی و عملیاتی کردن آن سامانه را داریم. این مراحل در مقاله راه اندازی سامانه آموزش مجازی آنلاین به تفصیل توضیح داده شده است.

منبع:پافکو

https://pafcoerp.com/-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-/articleid/383/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c


جستو خبر ومقاله

person

جستجو دوره