⇓⇓⇓تلگرام⇓⇓⇓
عضویت در کانال تلگرامی آموزش مجازی سرآمد

⇓⇓⇓سروش⇓⇓⇓

عضویت در کانال تلگرامی آموزش مجازی سرآمد

تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم رياضي

  • تعداد دانش پژوهان این دوره : 0
  • استاد: گروه آموزش و تدوین آموزش مجازی سرآمد
  • سطح: مبتدی
  • مدت زمان:

فهرست مندرجات

بازدید
سطح
arrow-right  تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم رياضي فصل 2: فنون خلق پیام رسانه‌ای!
arrow-right  تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم رياضي فصل 3: نادیده‌های رسانه‌ها
arrow-right  تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم رياضي فصل 4: مخاطب شناسی
arrow-right  تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم رياضي فصل 5: رسانه و سبک زندگی
arrow-right  تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم رياضي فصل 6: رژیم مصرف رسانه‌ای

توضیحات

در عصر اطلاعات، مفهوم سواد دگرگون‌شده، بی‌سوادی قرن بیست و یکم با بی‌سوادی‌های دوره‌های گذشته، تفاوت بسیار دارد و البته آثار و ضررهای بیشتر و جبران‌ناپذیرتری به همراه دارد. درزمانی نه‌چندان دور، بی‌سواد کسی بود که قدرت خواندن، نوشتن و حساب کردن نداشت.این تعریف برای سواد و بی‌سوادی، قرن‌ها و بلکه برای هزاره‌های پی‌درپی معتبر بود.تغییرات در دوران ما شتاب گرفته است و ما اینک، شهروند دورانی هستیم که دانش و فناوری با سرعتی فوق تصوّر تغییر می‌کند. لذا طبیعی است که تغییر تعریف سواد، ازجمله دگرگونی‌های این عصر باشد.

دوره تحصیلی:

دوره دوم آموزش متوسطه› فنی حرفه‌ای› دروس مشترك فنی و حرفه‌ای› پایه یازدهم

دوره دوم آموزش متوسطه› متوسطه نظری› ریاضی و فیزیک› پایه دهم

دوره دوم آموزش متوسطه› متوسطه نظری› ریاضی و فیزیک› پایه یازدهم

دوره دوم آموزش متوسطه› متوسطه نظری› علوم انسانی› پایه دهم

دوره دوم آموزش متوسطه› متوسطه نظری› علوم انسانی› پایه یازدهم

دوره دوم آموزش متوسطه› متوسطه نظری› علوم تجربی› پایه دهم

دوره دوم آموزش متوسطه› متوسطه نظری› علوم تجربی› پایه یازدهم

دوره دوم آموزش متوسطه› متوسطه نظری› علوم و معارف اسلامی› پایه دهم

دوره دوم آموزش متوسطه› متوسطه نظری› علوم و معارف اسلامی› پایه یازدهم

دوره دوم آموزش متوسطه› کاردانش› دروس مشترك› پایه یازدهم

تحصیلی: 97-98 

 

 نام کتاب: تفکر و سواد رسانه‌ای پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه

پدیدآورنده: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

مدیریت برنامه‌ریزی درسی و تألیف: دفتر تألیف کتاب‌های درسی عمومی و متوسطه نظری

مدیریت آماده‌سازی هنری: اداره‌ی کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی

سال انتشار و نوبت چاپ: چاپ سوم ۱۳۹۷

 

سواد رسانه‌ای مبحث جذابی است که می‌کوشد خواندن سطرهای نانوشته رسانه‌های چاپی، تماشای پلان‌های به نمایش درنیامده یا شنیدن صداهای پخش نشده از رسانه‌های دیداری شنیداری را به مخاطبان بیاموزد. سواد رسانه‌ای، مهارت درک نحوۀ کار رسانه‌ها و معنا سازی در آن‌ها است، اینکه رسانه‌ها چگونه سازمان‌دهی می‌شوند و چگونه از آن‌ها استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال مخاطبی که دارای سواد رسانه‌ای است، از اهداف و خط‌مشی‌های رسانه‌های مختلف آگاه است و از آن‌ها به‌صورت شایسته استفاده می‌کند.

وضعیت امتحان
بازدید
مدت زمان
سطح
arrow-right  تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم رياضي فصل 2: فنون خلق پیام رسانه‌ای!
arrow-right  تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم رياضي فصل 3: نادیده‌های رسانه‌ها
arrow-right  تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم رياضي فصل 4: مخاطب شناسی
arrow-right  تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم رياضي فصل 5: رسانه و سبک زندگی
arrow-right  تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم رياضي فصل 6: رژیم مصرف رسانه‌ای

جستو خبر ومقاله

person

جستجو دوره